February 17, 2023

DS Automobiles vo Formula E: príbeh úspechu

DS Automobiles Formula E

• Spoločnosť DS Automobiles, ktorá s druhou generáciou vozidla DS E-Tense FE dosiahla rad rekordov, spája pre nasledujúce štyri sezóny majstrovstvá sveta ABB FIA Formula E sily s Penske Autosport.
• Závodným debutom tretej generácie monopostu GEN3, ktorý je oveľa výkonnejší a ešte efektívnejší, otvorila spoločnosť DS Automobiles úplne novú kapitolu svojej účasti vo Formule E.
• Spoločnosť DS Automobiles, ktorá je kľúčovým pilierom Formule E, otvára tretiu kapitolu svojho pôsobenia v tomto seriáli 100% elektrických monopostov.

Spoločnosť DS Automobiles, ktorá s druhou generáciou vozidla DS E-Tense FE dosiahla rad rekordov, spojila pre nasledujúce štyri sezóny majstrovstvá sveta ABB FIA Formula E sily s Penske Autosport.

Tím DS Penske Formula E reprezentuje dvojica jazdcov, ktorí už sú nositeľmi titulu – Stoffela Vandoorna, úradujúceho majstra sveta, a Jean-Erica Vergneho, jediného dvojnásobného šampióna v tejto disciplíne. Jean-Eric Vergne je vo francúzskom tíme už piatu sezónu v rade a od svojho nástupu do tímu nazbieral množstvo víťazstiev a pódiových umiestnení.Spoločnosť DS Automobiles, ktorá je kľúčovým pilierom Formule E, úspešne otvorila tretiu kapitolu svojho pôsobenia v tomto seriáli 100% elektrických monopostov a s tímom Penske Autosport, Stoffelom Vandoornom a Jean-Ericom Vergnom, chce získavať nové tituly a zároveň ďalej zdokonaľovať technológie svojich nových vozidiel, ktoré budú od roku 2024 výhradne elektrické.

V priebehu éry Gen2 (2018–2022) boli elektrické monoposty, ktoré na štart postavila spoločnosť DS Automobiles (DS E-Tense FE), najúspešnejšie z celého štartového poľa. Francúzsky tím získal dva tituly pre jazdcov (2019 a 2020) a dva tituly pre tímy (2019 a 2020) a dosiahol ďalšie pôsobivé výsledky (10 víťazstiev, 15 pole position, 28 pódiových umiestnení).

DS E-TENSE FE23 GEN3

Tretia generácia

Tretia generácia 100% elektrického monopostu, toto nové „čierno-zlaté“ prevedenie, dokonale stelesňujúce kódy DS Automobiles, svedčí predovšetkým o obrovskom technologickom skoku.

Najrýchlejšia Formula E všetkých čias (maximálna rýchlosť 280 km/h na mestskom okruhu), je tiež ľahšia (o 60 kg menej ako Gen2) a predovšetkým oveľa efektívnejšia s viac ako 40 % energie využitej z regenerácie brzdenia počas jazdy.

Ešte výkonnejší (350 kW namiesto 250 kW), DS E-TENSE FE23 je vybavený pohonom so 4 regeneračnými kolesami. Nová predná hnacia sústava pridávajúca 250 kW k 350 kW vzadu, čím sa zdvojnásobuje regeneračná schopnosť Gen2 na celkových 600 kW. Napokon, vďaka pridaniu predného pohonného ústrojenstva je tento monopost prvým bez hydraulických bŕzd vzadu.

Výkon a efektívnosť

  • Hnacie ústrojenstvo vyvinuté spoločnosťou DS Performance
  • Maximálny výkon: 350 kW (476 k)
  • Maximálna rýchlosť: 280 km/h (optimalizované pre mestské okruhy)
  • Brzdy: Nová predná hnacia sústava pridáva 250 kW k 350 kW vzadu. 4-kolesový elektrický brzdový systém (Brake-By-Wire)
  • Výkon rekuperácie energie pri brzdení: 600 kW
  • 40 % energie spotrebovanej počas pretekov pochádza z regenerácie brzdenia

Udržateľnosť

Batérie Gen3 patria podľa dodávateľa medzi najpokročilejšie batérie s najdlhšou výdržou, aké boli kedy vyrobené, vyrobené z minerálov z ekologicky zodpovedných zdrojov, pričom články batérie budú na konci svojej životnosti opätovne použité a recyklované.

 Účasť tímu DS v majstrovstvách ABB FIA Formula E