C-SportLounge

C-SportLounge

Dizajn

Nové stvárnenie koncepcie vozidla  triedy GT (Grand Touring) zamerané na zvýšenie potešenia z automobilu

sport-lounge-rear-artC-SportLounge, predstavený  v roku 2005 na autosalóne vo Frankfurte, ponúka nové stvárnenie koncepcie vozidla  triedy GT (Grand Touring) zamerané na zvýšenie potešenia z automobilu. C-SportLounge výrazným spsôbom inšpiroval inovatívny dizajn modelu DS 5.
Vďaka svojej originálnej architektúre sú vonkajšie línie, ktoré vzbudzujú dojem výkonu a aerodynamiky, spojené s vnútorným priestorom inšpirovaným kokpitom lietadla predurčeným pre potešenie vodiča a pohodlie troch pasažierov.

Koncept C-SportLounge očarí hneď na prvý pohľad ušľachtilým vyhotovením svojej karosérie. Jeho čisté a zároveň veľmi výrazné línie dokonale vyjadrujú štylistické rysy značky. Vďaka svojej originálnej architektúre sa v ňom snúbi „svalnatý“  vzhľad, výkon a znamenitá aerodynamika. Široký rozchod kolies a zaoblené tvary bokov konceptu C-SportLounge vzbudzujú dojem sily a výkonu. Plynulé línie karosérie a dlhá strecha sú  výrazom snahy o nájdenie optimálnych aerodynamických vlastností, ktoré sú silnou stránkou značky.  C-SportLounge tak spája dynamickú jazdu s vysokou kvalitou života na palube.

Aerodynamika

Optimalizovaná aerodynamika

Osobitná starostlivosť bola venovaná aerodynamike a plynulosti línií, ktoré sú silnou stránkou značky. Koeficient odporu vzduchu dosahuje úroveň Cx = 0,26  a súčiniteľ Cz vzadu dosahuje 0,02. Spolu s dizajnérskym a priestorovým riešením, ktoré uľahčuje prenikanie vozidla vzduchom, rôzne technické prvky umožnili dosiahnuť tieto veľmi dobré výsledky:
· Prednú masku dokresľujú z oboch strán rozšírené prieduchy vzduchu. Tieto prieduchy privádzajú prúd vzduchu do podbehov predných kolies a vytvárajú virtuálny aerodynamický kryt.
· Riadený elektromechanický systém v zadnej časti strechy. Vytvárajú ho miniatúrne výstupky (MEMS – micro electro-mechanical systems), ktoré pomocou prúdu vzduchu vytvárajú virtuálne krídielka, a výrazne tak znižujú aerodynamický odpor a zvyšujú stabilitu vozidla pri vysokej rýchlosti.
· Pohyblivé obrátené krídlo pod zadnou časťou karosérie vozidla. Toto obrátené krídlo ovládané hydraulickým valcom zlepšuje charakteristiky vztlaku (Cz) a prispieva ku stabilite vozidla pri vysokej rýchlosti. Má tri pracovné polohy:
– prvú “neutrálnu” polohu, v ktorej je krídlo dokonale integrované do štýlu zadnej časti vozidla. Táto poloha sa používa pri státi vozidla a v mestskej premávke;
– druhú polohu, ktorá sa nastaví pri ustálenej rýchlosti nad 90 km/h a ktorá optimalizuje súčinitele Cz a Cx;
– tretiu polohu, ktorá sa aktivuje v prípade núdzového brzdenia pre ešte väčšie zníženie vztlaku vytvorením “opory”, čím dochádza k stabilizácii vozidla.

Hladká spodná časť vozidla umožňuje znížiť aerodynamický odpor a zároveň vztlak optimalizovaním prietoku vzduchu pod vozidlom. Táto schopnosť prenikať vzduchom prispieva k dynamike konceptu C-SportLounge, k účinnosti správania vozidla a k zlepšeniu prevádzkových vlastností pri rešpektovaní životného prostredia.

 

Interiér

Vysoká kvalita života na palube

Concept-Car_Sport-lounge-interiorLuxusný vnútorný priestor C-SportLounge, navrhnutý tak, aby poskytoval pohodlie štyrom dospelým cestujúcim, dokazuje predurčenie tohto vozidla na dlhé cesty. Harmonické riešenie vnútorného priestoru sa prejavuje v spojení ušľachtilých  prepracovaných materiálov s mechanickejším vyhotovením miesta vodiča. So zadnými dverami s opačným otváraním ponúka tento koncept nečakanú prístupnosť do tohto vozidla. Pozoruhodný objem batožinového priestoru umožňuje pokojne naplánovať cesty na dlhé vzdialenosti.

Potešenie z jazdy bolo kľúčové pre usporiadanie miesta vodiča, ktorý sa, rovnako ako pasažieri, nachádza v skutočnom kokpite inšpirovanom leteckým prostredím. Tento dojem je umocnený osobitným spracovaním prístrojového vybavenia s ručičkami a jeho umiestnením. Vodič je usadený v polohe pilotáže, pričom priaznivá polovysoká výška pohľadu zabezpečuje pôžitok z jazdy a bezpečnosť. Jeho sedadlo je spojené so stredovou konzolou, čo mu umožňuje mať ovládače prevodovky a klimatizácie na dosah ruky pri ľubovoľnom pozdĺžnom nastavení. Všetko vo vozidle je riešené tak, aby sa vodič mohol plne sústrediť na jazdu. Vozidlo je preto vybavené volantom so združenými ovládačmi v pevnej stredovej časti, pri ktorej sú umiestnené páčky na zaraďovanie rýchlostných stupňov.