60-ROKY, DS STÁLE NA ČELE

60-ROKY, DS STÁLE NA ČELE

V októbri 1964 bola na parížskom autosalóne predstavená nová DS Pallas, ktorá ponúkla úroveň výbavy, ktorá sa dovtedy u francúzskych sériových vozidiel neobjavila. Od ostatných DS sa líšila elegantným a veľmi luxusným vybavením vrátane chrómovaných líšt, špeciálnych ozdobných krytov kolies, špeciálnych zadných svetiel s chrómovaným obložením a prídavných svetlometov. V interiéri sa objavili hrubšie sedadlá, vyššie predné operadlá sedadiel a čalúnenie z exkluzívnej kože bolo k dispozícii za príplatok. DS Pallas bola v ponuke v rovnakých farbách laku karosérie ako ostatné modely DS, ale bolo možné objednať aj metalické farby, ktoré sú jej vlastné.

Odyssee-heritageDS-21-CabrioletV októbri 1965, rok po uvedení DS Pallas v roku 1964, sa predstavila nová DS s výkonnejším motorom so zdvihovým objemom 2 175 cm3, výkonom 109 koní  a maximálnou rýchlosťou až 175 km/h! Katalógová ponuka modelu DS 19, ktorý bol v predaji od roku 1955, sa vzhľadom na objem motora rozšírila o verziu DS 21. V roku 1967  DS predstavila novú prednú masku, ktorá okrem jednomyseľne privítaného úspechu priniesla novinku v oblasti bezpečnosti a to sériovú montáž prevratných prídavných natáčacích svetlometov do špičkových verzií Prestige, Pallas a Cabriolet. Model DS tak osvetlil vodičovi vnútornú časť zákruty ešte skôr, ako do nej vošiel!

Odyssee-DS-19V roku 1968 dostalo DS novú čiernu palubnú dosku a namiesto označenia DS 19 nastúpilo označenie DS 20. V roku 1969 bola palubná doska už kompletne prepracovaná. Získala tri veľké kruhové ukazovatele a štít po celej šírke. No v roku 1969 sa aj udiala jedna prvoradá mechanická zmena.

Motor modelu DS 21 s objemom dostal elektronicky riadené vstrekovanie paliva a tak jeho výkon poskočil na 139 koní a auto dosiahlo maximálnu rýchlosť 185 km/h… Viac ako kedykoľvek predtým si DS udržala a posilnila svoju pozíciu voči konkurencii, pričom naďalej predstavovala mimoriadne neobyčajné vozidlo zo všetkých hľadísk!